docs.kde.org
Usar el portapapers
Anterior
Següent

Usar el portapapers

Rodrigues, Philip

Tot sovint, és pràctic moure text o un objecte en un programa d'un lloc a l'altra. També és molt comú duplicar text, per exemple, si aquest es repeteix diverses. El sistema utilitzat per a fer això és el portapapers. Hi ha dues maneres lleugerament diferents per a usar aquest sistema, conegudes tècnicament com la “selecció” i el “portapapers”. Les veurem per separat.

La selecció

Aquest mètode usa el ratolí per a copiar text d'un lloc a l'altra. El mètode consisteix en:

  1. Seleccionar el text que voleu copiar.

  2. Fer clic del botó mig del ratolí en el lloc en el que es vol copiar el text. Això pot fer-se dins del mateix programa des del que es copia el text o d'un altra programa totalment diferent.

Si disposeu de tres botons al vostre ratolí, això és fàcil, però si no, no està tot perdut! Si tan sols disposeu de dos botons, intenteu fer clic amb ambdós alhora en comptes del botó mig del ratolí, que és el que no teniu.

El portapapers

Amb aquest mètode, podeu copiar text, o “tallar-lo” (això és, eliminar-lo d'un lloc i moure'l a l'altra). Amb aquest mètode podeu usar tant el ratolí i les entrades del menú, com el teclat. Us llistarem ambdós, amb les entrades del menú que s'han d'usar, seguides de les dreceres de teclat que farà el mateix, de manera similar a:

Edita->Talla (Ctrl+X)

Moure (“Tallar”) text

  1. Selecciona el text que voleu tallar.

  2. Des del menú, seleccioneu Edita->Talla (Ctrl+X), i el text serà eliminarà de la seva localització actual.

  3. Situeu el cursor de text en el lloc en el que voleu inserir text. Això es pot realitzar tant en la mateixa aplicació de la que s'ha obtingut el text com en una altra totalment diferent. Seleccioneu Edita->Enganxa (Ctrl+V), i apareixerà el text en el punt en el que situeu el cursor.

Copiar el text d'un lloc a un altra és molt similar:

Copiar text

  1. Seleccioneu el text a copiar.

  2. Des del menú, seleccioneu Edita->Copia (Ctrl+C), i el text serà copiat en la el portapapers.

  3. Situeu el cursor del text en el lloc en el que voleu inserir el text. Això es pot realitzar tant en la mateixa aplicació de la que es va obtenir com en una altra totalment diferent. Seleccioneu Edita->Enganxa (Ctrl+V)

Ús del portapapers més avançat

Les anteriors instruccions descriuen el comportament per omissió del portapapers. L'aplicació Klipper, que es pot afegir com un applet en el plafó (veure “Configura Kicker per obtenir instruccions sobre com fer això), proveeix més característiques pràctiques del portapapers, com un historial del portapapers, i l'habilitat de canviar el comportament del mateix i de la selecció. Per a més informació feu un cop d'ull al manual de Klipper.

Informació relacionada

  • Podeu trobar més informació sobre Kicker, el plafó de KDE, en KHelpCenter o introduint help:/kicker en la barra de Localització de Konqueror.

  • El manual de Klipper te més informació sobre la gestió de les característiques avançades del portapapers en KDE. El podeu llegir en KHelpCenter o introduint help:/klipper en la barra de Localització de Konqueror.

Anterior
Següent
Inici


docs.kde.org